Dla kogo Facebook?

że wcale nie potrzebujesz social...media?Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu. Przede wszystkim ludzie k

Dla kogo Facebook? fanpage dla firm
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

A może wcale nie potrzebujesz social...media?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


O tym jak (nie) robić social media marketingu

Social media to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.

Konto na fejsie ma prawie każdy. Mało kto niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co publikujemy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas przyjmie, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Wybierz dobrą agencję social media

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd ten efekt? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w internecie. Ale trzeba to wykorzystać dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby porządnych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.



© 2019 http://transport.malbork.pl/