Zawód mechanik i trochę faktów

Dodane: 11-09-2016 18:50
Zawód mechanik i trochę faktów cewki zapłonowe skv

Są to silniki o zapłonie samoczynnym

Silnik wielopaliwowy ? silnik spalinowy, który może prawidłowo pracować będąc zasilanym różnymi rodzajami paliw płynnych, głównie benzyną i olejem napędowym, ale także m.in. paliwem lotniczym.
Opis
Są to silniki o zapłonie samoczynnym. Zmiany w konstrukcji silnika są związane przede wszystkim z koniecznością zmniejszenia dużego kąta opóźnienia samozapłonu dla paliw wysokoprężnych. Uzyskuje się to przez podwyższenie temperatury powietrza pod koniec suwu sprężania. Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest podwyższenie stopnia sprężania w stosunku do silników typowo zasilanych tylko olejem napędowym. Silniki wielopaliwowe zasilane olejem napędowym lub paliwami pokrewnymi wykazują niemal identyczną moc i sprawność. Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem. W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego. Silniki te stosowane są głównie w pojazdach wojskowych, np. czołgach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_wielopaliwowy


Modele samochodów wyprodukowane na potrzeby rodzinne

Chociaż statystyczna rodzina z pewnością zmieści się w zwykłym modelu auta (rodzice posiadają nie więcej niż troje dzieci), to nie brakuje również rodzin, których potrzeby są troszkę większe. Do tej pory przewożenie całej rodziny w jednym samochodzie mogło być dość skomplikowane, jednak w ostatnich czasach coraz większą popularnością cieszą się siedmio ? czy więcej osobowe auta, które są idealnie dopasowane właśnie do potrzeb wielodzietnych rodzin. Pomimo tego, że koszt zakupu takiego samochodu jest dość spory, to jednak jest to konieczna inwestycja, gdy chcemy przewozić rodzinę w komplecie. Na używanym rynku jest wiele aut tego rodzaju, które można kupić w niższych cenach, przystępnych dla kieszeni każdej osoby.


Zimówki - nowe, czy używane?

Opony zimowe to dodatkowy koszt eksploatacji samochodu - nowe potrafią sporo kosztować, zwłaszcza jeżeli mają duży obwód. Da się jednak na tym oszczędzić - można kupić opony używane.

Wiąże się to z pewnym ryzykiem, zwłaszcza jeżeli nie kupujemy tych opon w specjalistycznym serwisie. Używane opony zimowe mogą być w różnym stanie, jeżeli nie znamy się na tym, lepiej nie rzyzykować ich zakupu od osób prywantnych.

Opony mogą być bieżnikowane, czyli "odnawiane" i takich właśnie warto szukać. Można oszczędzić na zimówkach, trzeba jednak robić to z głową. Jeśli nie robimy dużych przebiegów, czasem nie ma sensu kupować nowych. Znajdźmy dobry warsztat, gdzie dopasują nam opony do samochodu.



© 2019 http://transport.malbork.pl/